Chapter 2 - Lucas Grey...

Previous:
När alla "dagens frukost" var klara så satte jag allt på ett fat och sen gick jag till bordet, när Justin såg mig log han som innan och jag log tillbaka och satte fatet på bordet och log mot dom. 
- Smaklig frukost, sa jag och log mot dom innan jag gick till ett annat bord och tog disken och gick bakom kassan och satte disken i diskmaskinen...
- Jake, dags att gå hem, skrek jag och jag hörde hur hans små fötter sprang till mig, jag skrattade och vände mig om och såg han stå där helt klar.
- Min duktiga underbara lilla gosing! skrek jag och lyfte upp Jake och kramade om han, han skrattade och jag log och pussade hans kind och satte ned han igen. 
- Imorgon är jag ledig och gissa vad vi ska göra? frågade jag han och han ryckte på axlarna och började gå ut, jag log mot han och sprang fram till han och tog hans hand. 
- Vi ska träffa Lucas, sa jag och Jake sken upp som en sol, jag log mot han och gick ut till min bil. 
*
Jag släppte ut Jake ur bilen och låste bilen innan jag gick till dörren och låste upp, jag öppnade dörren och där inne möttes jag av Lucas som log mot mig. Jag tittade chockat på han men började snart att le. 
- Vad gör du här? frågade jag han och jag hörde hur Jake sprang bakom mig och snart var han i Lucas famn. Lucas skrattade och kramade om honom. 
- Du börjar bli stor du, sa han till Jaakeoch satte ned han, jag skrattade och kramade om Lucas.
- Jag trodde att du skulle komma imorgon, sa jag till han och log mot mig.
- Ni fick en överraskning, sa han och jag skrattade och nickade medasn jag stängde och låste dörren. Jake satte sig i soffan och satte på TVn. I hela huset hördes ett barnprogram.
- Vill du ha någonting? frågade jag Lucas och han skakade på huvudet och satte sig på en stol, jag tog vatten till mig själv och satte mig på stolen mittemot han. 
- Vart har du varit dom senaste... 2 åren? frågade jag han och Lucas skrattade och skakade på huvudet, jag log mot han och tittade på Jake som satt vid soffan och tittade på TV. 
- Jake, kommer du ihåg glassen vi gjorde igår? skrek jag till han och han tittade på mig och sprang fram till mig. 
- Kan jag få, sa han och jag skrattade pch rufsade till hans hår. Sen gick jag till frysen och tog fram glassen coh en skål, jag tog upp lite glass till han och gav han sen skålen. 
- Ät inte för mycket, sa jag och tittade på Lucas som log mot mig, jag log mot han med och drack lite vatten. 
*
Jag vaknade av att det plingade på dörren, jag satte mig snabbt upp och tittade runt mig, jag undrade först vad det var men förstod sen att det var ringklockan där nere. 
Jag skrattade åt mig själv innan jag var påväg mot dörren, i trappan möttes jag av Lucas som också stod vid dörren och skulle precis öppna. Jag log mot han innan jag öppnade. 
- Hej Bro... sa Justin innan han tittade chockat på mig och Lucas. Han började gå ifrån dörren och jag tittade på Lucas och gick sen ut till Justin.
- Hey, Justin, sa jag och stannade han, han tittade frågande på mig och jag tittade frågande på han. 
- Vad gör du här? frågade jag han och han tittade ned i marken och sen snabbt upp på mig igen. 
- Jag skulle bara fråga om du ville äta frukost men du har ju redan en att äta med, sa Justin och log svagt, jag tittade chockat på han och skrattade tyst. 
- Nej, nejnej. Lucas som han heter är min bästa vän sen vi var små och han är 20, sa jag och Justin fick ett leende på sina läppar. 
- Oh, förlåt mig, sa han och jag ryckte på axlarna. 
- Det är okej, sa jag och skulle precis gå in när Justin stoppade mig. 
- Vill du äta frukost.. med mig? sa Justin och jag stannade och vände mig om. 
- Jag har Lucas... men.. jag, lucas och Jake har bestämt oss för att åka till stranden klockan 2, knakse du vill hänga med? frågade jag Justin och han nickade, 
- Okej och.. snygg pjyamas, sa han och jag skrattade och log mot han. 
- Snygga byxor, sa jag innan vi gick in till varandra..

Så kapitel 2 klart, snart kommer ett "svar på kommentarer" inlägg! :)

Kommentera (1)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-08-02 @ 13:35:07
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sometimes love is blind

Brooke Kanye är en 17 åring med ett stort liv, hon har en lillebror som heter Jack och båda bor ensamma i LA. Deras föräldrar flyttade ifrån dom för 2 år sedan direkt efter att Jake föddes. När Brooke köpte huset i LA trodde hon att det skulle bli lugnt och att hon äntligen skulle få slappa efter hennnes jobb som servitris. Det visade sig att hennes granne inte var en vanlig kille utan Justin Bieber, med paparazzis och tjejer som skrek hans namn på nätterna så vill hon flytta tillbaka till OC...