Chapter 1 - I'm Brooke

Jag gick upp ur sängen och gick till garderoben och hämtade ett par joggingshorts och ett vitt linne, sen gick jag till Jakes säng och log mot han när han sov. 
- Jake, sa jag och han vaknade sakta och öppnade ögonen, han log när han såg mig och satte sig upp. Jag log också och bärde ut han ur sängen och satte ned han på golvet. 
- Brooke, sa han och jag satte mig på huk och pussade hans panna, han log mot mig och kramade om mig. Jag kramade om han också och log mot han. 
- Vad ska du ha på dig idag då? frågade jag han och han ryckte på axlarna och gick till garderoben, jag skrattade och gick efter han. Han tog fram ett par jeans och en t-shirt. Jag skrattade och nickade mot han och gick ut ur rummet och ned till köket. Jag tog fram flingor och mjölk och fixade en skål till Jake och sen en skål till mig. 
Idag skulle Andy passa Jake på Kaféet, jag skulle jobba hela dagen och har inte tid med att passa han som jag skulle vilja men jag måtse få pengar till huset och mat. 
Plötsligt knackade det på dörren och jag satte ned min skå och gick och öppnade, utanför stod en kille i min ålder och tittade ned på en liten tjej. 
- Hej, jag heter... sa han och jag tittade frågande på han, han log svagt mot mig och jag log mot han och sträckte ut min hand.
- Hej, jag heter Brooke, sa jag och tittade på den lilla flickan som log mot mig, jag log ot henne med och tittade sen på Justin igen. 
- Jag heter Justin, sa han och jag nickade och tittade frågande på han igen. 
- Ville du bara presentera dig? frågade jag han och han skakade på huvudet och tittade ned på flickan och sen på mig igen. 
- Nej, jag ville bara hälsa på mina nya grannar, sa han och jag skrattade och nickade, jag stängde sakta dörren när han stoppade mig. 
- Vi ses, sa han och jag log mot han och stängde dörren. Jag skrattade och gick till köket och satte mig på en stol, jag hörde Jake i trappan och snart var han på sin stol och åt sin frukost. 
- Alltid samma frukost, sa han och jag skrattade och rufsade till hans hår, han log mot mig och åt sin frukost. 
- Ja, och alltid samma hus, sa jag och han tittade runt sig och nickade, jag skrattade igen och fortsatte att äta min frukost. 

- Jake, kommer du? skrek jag när jag stod redo i dörren och jag hörde hur Jake hoppade ned från soffan och kom snabbt till mig och tog på sig sina skor och stod snart klar vid mig. Jag log mot han och gick ut och låste dörren. 
- Andy kommer att ta hand om dig idag, okej? sa jag och vände mig om och möttes av ett par grön blåa ögon, jag skrattade och lyfte upp Jake och pussade han på kinden och sen satte jag ned han igen. 
- Okej? sa jag och han nickade ivrigt och jag nickade också och gick till bilen med Jake bakom mig, jag öppnade baksätet och när han hade hoppat in så stängde jag dörren och gick till min sida. Jag hoppade också in i bilen och sen började jag köra mot stan och till Kaféet. 

Jag parkerade bilen och tittade ak på Jake som satt med sitt spel som han hade fått i födelsedagspresent, jag log mot han innan jag öppnade dörren och gick till hans sida och släppte ut han. 
- Spela inte för mycket, du får hål i tänderna, sa jag och han stoppade snabbt ned sitt spel i fickan och jag log mot han och tog hans hand och gick in i Kaféet. 
- Vem är det här? frågade Andy och satte sig på huk framför Jake som log mot henne och kramade om henne. 
- Jag har gjort iordning din favoritefterätt om du äter grönsaker till middag sen då, ha Andy och Jake nickade och  tittade på mig som log. 
- Ta hand om Andy, Jake, sa jag och log mot han innan jag gick bak och tog förkläder som hängde på min krok sen gick jag ut till kassan och bytade några kakor till en tårta som Abdy hade bakat. Det plingade i dörren och jag tittade upp och möttes av Justin. Han log när han såg mig och jag log svagt mot han med och sen tog jag i blocket och gick fram till bordet som Justin och några andra hade suttit sig vid, jag log mot dom. 
- Jag vill ha dagens frukost, sa en kille och jag nickade och skrev upp det innan jag tittade på Justin som tittade på han killen och sen på mig. 
- Samma, sa han och jag skrev upp det och tittade på någon kvinna hon log mot mig och sa också "samma". När alla hade sagt vad dom ville jag gick jag tillbaka till kassan och fixade "dagens frukost" till dom alla. 

När alla "dagens frukost" var klara så satte jag allt på ett fat och sen gick jag till bordet, när Justin såg mig log han som innan och jag log tillbaka och satte fatet på bordet och log mot dom. 
- Smaklig frukost, sa jag och log mot dom innan jag gick till ett annat bord och tog disken och gick bakom kassan och satte disken i diskmaskinen...

Kpaitel 1 klart, jag tror att novellen kommer bli bra! :)

Kommentera (9)




Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-07-15 @ 13:19:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Ewweh

Verkar grymt bra, Du skriver skit bra också har du haft en novellblogg innan eller något? :)<3
Btw se till att de inte går för fort mellan justin och brooke om de är att de ska bli tillsammans, De brukar alltid gå för fort<3 haha:) MEER! Ska tipsa denna bloggen så du får mer läsare KRAMISS

2012-07-15 @ 20:26:59
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Anonym

bra! mer :)

2012-07-16 @ 01:15:04
Postat av: Storiestoyou

Din novell verkar vara super bra! :D
Kolla gärna in min blogg :)

Kram♥

2012-07-19 @ 15:25:53
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Ruth

Du är grymt bra på att skriva ju!!!:D
Önskar jag skrev som du;)

Göra ett länkbyte?

2012-07-21 @ 11:33:05
URL: http://StoriesByRuth.blogg.se
Postat av: Anonym

när kommer det mer? :)

2012-07-21 @ 15:13:34
Postat av: loovestorys

Bra, följde din blogg innan men du startade alltid en ny efter ett kapitel, förresten skulle du vilja länkbyta inlägg och meny?

2012-07-23 @ 22:15:05
URL: http://Loovestorys.blogg.se
Postat av: Ewweh

Novellen verkar AWESOMMEEE! Bara att du måste uppdatera bättre<33 MEEER!;D

2012-07-24 @ 13:46:29
Postat av: IDA

kolla gärna min selena gomez blogg :D

2012-10-23 @ 15:44:44
URL: http://sgomez.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sometimes love is blind

Brooke Kanye är en 17 åring med ett stort liv, hon har en lillebror som heter Jack och båda bor ensamma i LA. Deras föräldrar flyttade ifrån dom för 2 år sedan direkt efter att Jake föddes. När Brooke köpte huset i LA trodde hon att det skulle bli lugnt och att hon äntligen skulle få slappa efter hennnes jobb som servitris. Det visade sig att hennes granne inte var en vanlig kille utan Justin Bieber, med paparazzis och tjejer som skrek hans namn på nätterna så vill hon flytta tillbaka till OC...